איזה שיר קאבר כדאי לי לעשות

הכנת שיר בהפתעה לכל אירוע ומטרה - השאירו פרטים!

כיסוי שיר לא טוב רק לאמנים מבוססים, אלא גם למי שמגלה אותו לראשונה בחייהם. אדגיש כמה מהאמנים המפורסמים שכיסו שירים ואדבר על איך הקלטתי שיר קאבר ליוטיוב ומה יש לי בשבילך.

אם אתה מתכנן לפרסם שיר קאבר ביוטיוב, תצטרך לרכוש רישיון מכני מכיוון שהוא לא יימכר. אם המטרה העיקרית שלך היא מוסיקה מקורית, אז יהיו לך רק כמה שירי כיסוי ברפרטואר המופעים שלך. עם זאת, אם אתה מתכנן להוציא שיר מכוסה לאלבום הבא שלך, אינך זקוק לרישיון מכני, אך אם התוכנית שלך לרפרטואר המופע היא שלמה או שירים מכוסים בעיקר, פנה אל המקצוען האחראי לוודא שאתה יש רישיון.

אם אתה רוצה לדעת כיצד להקליט שיר קאבר בבית שמוכן להעלות ליוטיוב, המשך לקרוא. ראיתי הופעות חיות של שירי כיסוי ששוחררו ב- Youtube, וכמה אמנים וכותבי שירים התלוננו שגרסאות הכיסוי לשירים פוגעות. בתחילה YouTube הסיר את הקליפ ושאל שאלות אחר כך, אך לא לפני שהאמן או כותב השירים התלוננו שהוא מפר את זכויות היוצרים שלו.

בעת ביצוע שיר קאבר, וודא שיש לך רישיון ממפרסם או כותב שירים של השיר המקורי ורישיון מכני לשיר. אם ברצונך להפיץ או למכור שיר קאבר, עליך להבטיח את דמי הרישיון המכניים הדרושים ולשלם אותם. לכן, עליכם לפרסם את שירי הכיסוי לפני שחרור השירים לציבור. לאחר שקיבלתם את רישיון שיר הכיסוי שלכם, עליכם להשיג אותו, אך אם לא, אתם אחראים לתמלוגים מכניים.

באופן כללי אני ממליץ לך בחום לעבור את התהליך כדי לקבל אישור לפרסם שיר כיסוי. אם אתה רוצה ליצור את אחד משירי הכיסוי הטובים ביותר, עליך לעקוב אחר הטיפים הבאים. הקשיבו לכמה שירי כיסוי נהדרים ושימו לב למה שלא נשמע נהדר בגישה שלהם וקבלו החלטה מוגדרת ואיך אני חושב שזה עובד בשבילכם או לא.

אם אתה מקליט שיר כיסוי מסיבות סנטימנטליות, או אם אתה אוהב את השיר ורק רוצה לעשות גרסה משלך עליו, עליך להאט. שמור על מצב הרוח, שכולם יודעים את זה ושיש לו הרגשה דומה למקור. הייתי מציע גם כמה עצות לשירי כיסוי שמראים למאזין שיש לך את אותו טעם מוזיקלי.

כדי לראות איך הידע המוסיקלי שלך מסתדר, אספתי 50 משירי הכיסוי הטובים ביותר בכל הזמנים. כשאתה מבצע הקלטה משלך לשיר קאבר, אתה צריך לחשוב איך אתה מכין אותו. חפש שירים לא מקוריים שנכתבו עבור אמן, שכבר קיימים כלהיטים או אפילו הוקלטו על ידי אמנים אחרים.

אם ברצונך להקליט ולפרסם גרסה משלך לשיר קאבר, עליך לברר אודות הרישיון המכני המבדיל בינו לבין רישיון כתיבת שירים מסורתי. אם כותב שירים מקבל 9.1 סנט לכל הורדה שנמכרת, אז אתה לא מקבל "רישיון מכני" עבור המהדורה עצמה ולכן אתה צריך לפרסם אותה ברשות הרבים שהשיר נופל לה. לפני שאתה מבצע את שירי הכיסוי שלך, רק נניח שאתה מכסה וודא שבמקום שלך יש רישיונות PRO. רישיון PRO למקום בו מנגנים את השיר שלך ולא רק בשבילך, אלא לכל המקומות בהם הוא מושמע.

אם שיר הכיסוי שלך זוכה להצלחה בינלאומית, אתה עשוי להרוויח תמלוגים בגין השימוש בו כהקלטה, כמו במקרה של רישיון כתיבת שירים מסורתי, אך אתה מחויב בתשלום הרישיון החוקי עבור הקלטת העטיפה, שהוא בדיוק אותו דבר ולא משנה איזה שיר תכסה.

הקלטה וביצוע של שיר כיסוי היא דרך נהדרת לבנות קהל מעריצים, אך חשוב לעשות זאת באופן חוקי כדי להגן על עצמך מפני התדיינות משפטית. לא קשה להשיג רישיון מתאים למכירת שירי כיסוי, וזה לא יקר מדי. לפני שאתה משחרר את השיר המכוסה שלך, חשוב שתבין מה אתה צריך לעשות כדי לשחרר אותו באופן חוקי. אתה כבר יודע שיש הרבה דברים שאתה צריך לשקול קודם, כגון פרסום ב- YouTube ומה יכול לקרות לך אם אתה לא מציית למדיניות זו.

עם זאת, חשוב שאמנים שמפרסמים ביוטיוב לא יפחדו להקליט ולפרסם שיר כיסוי. חשוב: אם אתה מפרסם את שירי הכיסוי שלך רק בפלטפורמות סטרימינג, אתה זקוק לרישיון. חשוב לציין: אינך זקוק לרישיון זה אם השיר המקורה שלך יוצא רק בפלטפורמת סטרימינג.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן