רעיונות לשירים חדשים

רעיונות שירים

הכנת שיר בהפתעה לכל אירוע ומטרה - השאירו פרטים!

הרעיון של שיר יכול להיות החלק המורכב ביותר בכתיבת שירים מבלי לדעת בכלל מאיפה להתחיל. המבנה הטוב ביותר לשיר בשביל הפרויקט שלכם תלוי בסוג השירים שאתם יוצרים. במובן הזה, אני נוטה לכתוב שירים חדשים, במיוחד בסגנון המוזיקה האלקטרונית.

כתבו מנגינה שמבוססת על רצף פשוט של שלושה או ארבעה אקורדים, הדגישו את הדרך שבה סיפור השיר משתלב בה, ואז כתבו שיר. כתבו מנגינה שמורכבת מאקורד ומהלך הרמוני של שיר קיים, גלו היכן הוא משתלב בסיפור ואז כתבו את השיר. כתיבת מנגינה שמבוססת על שני אקורדים מתחלפים מתוך מהלך הרמוני של שיר קיים תגלה לנו האם היא מתאימה למילים של השיר הזה, או לשיר אחר בפרויקט חדש. כתיבת מנגינות שמבוססות על מהלך הרמוני של שני אקורדים שמתנגנים לסירוגין, תעזור לכם להבין איזו מנגינה משתלבת במלודיה הכללית של השיר שלכם, כמו גם לכל מלודיה אחרת בשיר החדש שלכם. כתבו מנגינה בהתבסס על שני חילופי אקורדים – יש להבין כיצד סיפור השיר צריך להשתלב בקצב, המנגינה מתאפיינת בכל אקורד באלבום החדש שלה.

כתבו מנגינה משונה – שחושפת כיצד משתלב הסיפור של השיר בתוכו, ואז כתבו את השיר. נסו גם לכתוב מנגינה בסנגון רגוע שמשרה אווירה נינוחה לשיר שלכם, ואל תהססו לכתוב כל מנגינה אחרת שתתאים לשיר החדש עליו חשבתם. גלו איזו מלודיה מתאימה לסיפור של השיר – וכתבו אותו. נסו לכתוב מנגינה מפחידה שמבוססת על רצף אקורדים מתוך שיר קיים, ובחנו האם הוא מתאים למילים של הפרויקט החדש שלכם או לשיר אחר באלבום החדש שלכם.

כתבו מנגינה שחוזרת על מוטיב קצבי יחיד – בררו איזה סיפור מתאים לשיר שאתם עומדים לכתוב, ולאחר מכן כתבו את השיר. זה אמור לספק לכם מקום להתחיל שיר חדש, אבל הוא צריך להיכתב בסגנון של שיר מסורתי, כשהמנגינה חוזרת על עצמה במוטיב קצבי וקליט.
בחינת דרכים שונות למציאת שירים, השראה ורעיונות לשירים, פותחת בפנינו אפשרויות יצירתיות רבות לכתיבת שירים מוצלחים. אתם עשויים לקבל שפע של רעיונות חדשים לכתיבת שירים, להרחיב את היכולת שלכם לכתוב שירים באיכות גבוהה ולגרום לכם לשקוע בעולם חדש ומרתק של אפשרויות מוזיקליות. זה יעזור לכם למצוא עוד יותר פתרונות לכותבי שירים יצירתיים (שלא הוזכרו במאמר זה) שתיישמו על המוזיקה שלכם, כדי שתוכלו להמציא רעיונות חדשים בקלות.

אתם יכולים להתחיל במנגינה, לגוון בנושאים, בכותרות שירים וברעיונות, וגם לנסות ז'אנרים חדשים או לזכור את היעדים, הזיכרונות או הספרים המועדפים עליכם בעזרת טיפים לשירים. מבין הדרכים הנהדרות לעורר רעיונות לשירים חדשים ישנן אפשרויות רבות ושונות לחקור מנגינות. שימוש במנגינת אמן כהשראה זו נקודת התחלה טובה לפיתוח מנגינה או רעיון משלכם. כתיבה של מוזיקה מורכבת ואקספרסיבית ניתן ללמוד גם כשבוחנים דרכים חדשות ליצירת מוזיקה טובה.

חקר הרעיונות השונים לעלילת השיר יכול להתחיל על ידי אימוץ מילות השיר שמהווה לכם השראה, תוך עיבוד מחודש של המשמעות בכל קטע. מצאתי רעיונות רבים שמסתתרים במילים של שירים אחרים, אותם הקלטתי ועיבדתי לשיר חדש. בפוסט זה אסקור כמה רעיונות נהדרים לשירים שקיבלתי משירים שמעולם לא כתבתי.

הנה ארבע טעויות גדולות שעושים מוזיקאים ועוצרים אותם מלהמציא אין ספור רעיונות טובים לשיר. אתם יכולים להפוך לפזמונאים מעולים אם אתם יודעים לכתוב שירים באופן שמתאים להקשר של השיר המתוכנן.

אם תשנו אפילו פרט אחד ברעיון של שיר, יהיה עליכם לשנות גם פרטים אחרים בשאר השיר כדי שזה יעבוד. עליכם להפנים שביכולתכם לשנות אפילו את הפרטים הבסיסיים ביותר של הרעיונות לשיר, גם אם הדבר יאלץ אתכם לכתוב שיר אחר לגמרי. לאתגר את עצמכם על ידי לימוד אקורדים וסולמות חדשים יועיל לכישורי כתיבת השירים שלכם, ויעצים את הבטחון שלכם בכתיבת שירים בעתיד. בנוסף, זה יעניק עומק למוזיקה שלכם ויעורר אותכם לעבוד על רעיונות שונים לשירים שמובילים למילים חדשות ומעניינות.

אם אתם מעוניינים לכתוב שיר על נושא חברתי עדכני, עליכם לדעת כמה דברים שיכולים לעזור לך לפתח את הרעיון הבא ללהיט שלכם. כותבי שירים אחרים כתבו גם הם שירים על הנושאים האלה, ועליכם לכתוב על משהו שמלהיב אתכם. לדוגמה, אם אתם כותבים שיר המשתמש בכותרת הספר האהוב עליך כדי לעורר תשומת לב, תוכלו גם להוסיף ולכתוב על מחבר הספר, על חיי המחבר או אפילו על הנושא של אותו ספר.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן