איך לכתוב שיר

איך כותבים שיר

הכנת שיר בהפתעה לכל אירוע ומטרה - השאירו פרטים!

המדריך הזה מתאר לכם כיצד לכתוב שיר, החל משלב מציאת כותרת נהדרת ועד להלחנת המנגינה. במאמר זה אסקור את תהליכי כתיבת את השיר שלי ואסביר איך תוכלו ליצור שיר בעצמכם.

כתבו מנגינה שמבוססת על רצף פשוט של שלושה או ארבעה אקורדים, גלו איך הנרטיב של השיר משתלב לצליליה, ואז כתבו את השיר. כתבתי מנגינה מרצף אקורדים של שיר קיים, הבנתי איפה זה מתאים לסיפור, ואז כתבתי ויצרתי את השיר שלי. נסו ליצור מקצב עם שני אקורדים מתחלפים, קצבי ועם לחן קליט. תבחינו איזו מנגינה תוכלו לשלב עם היסטוריית השיר שלכם, בהתבסס על רצף אקורדים משיריכם הקיימים, רשמו את זה, מצאו את המקצב ונקודת ההשקה שלו לסיפור, ולאחר מכן תוכלו לכתוב את השירים שלכם. תצרו מקצב או מלודיה למנגינה שלכם בהתבסס על שלושה עד ארבעה אקורדים רציפים. דמיינו כיצד הסיפור של השיר שלכם מתאים למקצב או ללחן המבוסס על שני אקורדים מתחלפים.

כתבו מנגינה לא שגרתית, מצאו איך זה משתלב בסיפור שלכם, ואז כתבו שיר. כתבתי מנגינה שונה, הבנתי איך סיפור השיר מתאים לצליליה, רשמתי את הלחן ואז כתבתי את השירים שלי. כתבו מנגינה רגועה עם מקצב ומלודיה, בהתבסס על התקדמות של שלושה עד ארבעה אקורדים ברצף. גלו לאיזה גרוב תוכלו להכניס את הסיפור של השיר שלך, על סמך רצף אקורדים של השירים הקיימים שלך, מצאו את המקצב ואיך זה משתלב בסיפור שלך, כתבו את המנגינה והסיפור כפי שהם נשמעים, וצרו את השירים שלכם!
כתבתי מנגינה שחוזרת על מוטיב קצבי אחד, הבנתי איך סיפור השיר משתלב בה, ואז כתבתי את השיר שלי.

כמובן שישנן דרכים אחרות לכתוב מנגינה לשירים, ואני ממליץ בחום לקרוא את המאמר שלי, בו אני מתאר גישות אחרות ונוספות לכתיבת שירים. ישנן דרכים רבות בהן תוכלו לכתוב את השיר שלכם, ובכל זאת אני אשתף את אלה שלדעתי יעזרו לכם הכי הרבה ויעניקו לכם נקודת התחלה נהדרת.

מדריך זה נועד על מנת שתגבשו החלטה לגבי כתיבת שיר, תבחרו נושא ותבנו את השיר שלכם כראוי. אם אתם יוצרים שיר בפעם הראשונה, או שתרצו לשפר את תהליך כתיבת השירים שלכם, מדריך זה יהווה עזרה מצוינת להתחלה.

רשמו את המחשבות והתחושות שלכם במשפטים קצרים ותרגלו כתיבה בדרך שהשיר שלכם צריך להיות. התמקדו במילות מפתח וביטויים שתרצו לשלב לפני שתתחילו לכתוב את המילים עצמן. המילים שלכם ממוסגרות בבתים, כך שתוכלו לחזור על מילים שכתבתם. לאחר שסיימתם לכתוב את הבית האחרון, הגיע הזמן לקרוא את המילים ולבצע את כל השינויים הדרושים בשיר כדי לשפרו.

זו אחת הדרכים הקלות והפשוטות ביותר להשיג רעיון לשיר חדש, אבל היא מצריכה תרגול במידה ואתם רק מתחילים. בדרך הזו, השיטה שתמיד העדפתי מציעה ליצור מתאר של השיר שלכם – לפני שאתם בכלל מתחילים לכתוב מוזיקה. אתם יכולים לכתוב שיר באופן ספונטני, אך תתכוננו להשקיע זמן ומאמץ ביצירת מילים ולחן לפני שהשיר יוכל להיחשב לגמור. לאחר שתלמדו את הטכניקה הזו, תוכלו לכתוב את השירים שלכם תוך זמן קצר.

תהליך הכתיבה לא תמיד צריכה לארוך זמן רב, אבל אם אתם רוצים לקלוע לאמת שלכם בכתיבה, יש בפניכם כמה שיטות לכתיבת שירים שיעזרו להעביר את המסר שלכם ולהבטיח שהמאזינים יישארו איתכם מההתחלה ועד הסוף. אחת הדרכים הטובות ביותר להתחיל ולתרגל כתיבת ליריקה היא לכתוב את השיר בטון שלכם וליצור שיר שמושך אתכם באופן אישי. עדיף לרשום מחשבות, מילים ורעיונות אקראיים על הנייר לפני שתגבשו את הטקסט הסופי. שיר הוא בשבילכם, לא משנה אם אתם יוצרים ומקליטים אותו כאמנים או אם אתם אלה שמבצעים אותו.

אם אינכם יכולים לחשוב על שורת פתיחה נהדרת, רשמו כמה רעיונות והתקדמו לשאר השיר. המטרה כאן צריכה להיות לרשום את הדברים שלכם באופן שיתאים למנגינה שאתם מלחינים. הדרך הקלה ביותר לכתוב שיר היא לאחר שהכנתם משפט מסכם, בדרך הפשוטה והישירה ביותר. אם השיר הראשון שלכם הוא רציני ואתם לא מתנהגים ברצינות בעצמכם, השיר יהיה הכל חוץ מרציני.

אם יש לכם טיפים נוספים, אנא שתפו אותנו כיצד לכתוב שיר פופ בתגובות למטה. אם אתם מעוניינים בעזרה נוספת בכתיבת הפזמון, תוכל לקרוא כאן את המדריך שלי לכתיבת פזמונים.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן